14.9.2007

johtopäätös

ruuan hinta nousee. Ei mitään uutta, kysyntä ja tarjonta eivät ole tasapainossa. Ruokaa halutaan enemmän kuin sitä on ja hinta on pakotettu nousemaan.

Olen miettinyt pienissä surkeissa aivoissani koko maailman tulevaisuutta. Olen saanut hahmoteltua hienoja tulevaisuuskuvia. Tässä yksi: väkimäärä maailmassa tuplaantuu seuraavien vuosien aikana. Viljeltävä maa-aines ei tietyn pisteen jälkeen enää kasva, vaan vähenee. Kaikki haluavat luonnollisesti elää -> jos tarpeeksi suuri määrä ihmisiä on sellaisella puolella joka ei ruokaa saa (rahat ei riitä) -> siirrytään vaihtotaloudesta väkivaltaisempaan vaihdantaan.

Hans Roslingia mukaillen Afrikassa tarvitsisi perhekoot länsieuroopalaiselle tasolle. Liikakansoitus on yksi globaaleista uhista jonka ihmiskunta tulee ratkaisemaan tavalla tai toisella. On turha kuvitella että se välttämättä näillä tämänhetken toimilla tapahtuisi siten ettei kenenkään tunteita tai fyysistä puolta loukata.


Kehittelin yllä melkein täysin tuulesta temmatun tapahtumasarjan. Vaikka opettaisin sitä megafonin kanssa torilla, siitä ei tule vähemmän todenmukaista. Viittaan tällä keskusteluun jota käydään esimerkiksi reinoblogin kommenttiosastolla. Se, että joku hullu (tai koko joukko kaheleita) saarnaa asiasta, ei muuta asian todellisuutta mihinkään suuntaan. Reinoblogissa käytävä keskustelu maahanmuuttopolitiikasta kuitenkin käyttää tuttua kaavaa: "minä olen oikeassa, te olette väärässä", selitystä ei tarvita. Politiikkaan muutosta hakevat ovat väärässä koska ovat väärässä.

Näin ollen voin tehdä seuraavat oletukset: koska minä olen samoilla linjoilla reinonkin kanssa -> olen aina väärässä. Tästä seuraa kyky tehdä jostain asiasta epätotta. Estin siis juuri kehittämäni liikakansoitus ongelman. Jippii. Huomenna lupaan tehdä kaikista somalimiehistä täydellisiä sanomalla: "niillä on 90% työttymyysaste ja tekevät perkeleet paljon rikoksia".

Ei kommentteja: